آنتی ویروس ها

آنتی ویروس ها

آنتی ویروس ها

آنتی ویروس ها

امنیت شبکه های بی سیم wifi



 امنیت شبکه های بی سیم wifi


با گسترش روز افزون فن آوری اطلاعات وپیشرفته شدن شبکه های کامپیوتری ونیاز به تبادل اطلاعات با سرعت ‏بالا احتیاج به این تکنولوژی بیش از پیش محسوس می باشد.


ارتباط شبکه های کامپیوتری به روش سیمی در ‏مسافت های طولانی دارای محدودیت های سرعت ارتباط و مستلزم هزینه های زیاد است.لذا برای حل این مشکل ‏اندیشمندان درصدد برآمدند تااز طریق شبکه های بی سیم محدودیت های موجود را رفع کنند.البته لازم به ذکر ‏است شبکه های بی سیم دارای محدودیت فاصله می باشند به گونه ای که حداکثر فاصله پوشش شبکه های بیسیم ‏‏120 الی 150 کیلومتر است ولی در مقایسه با شبکه های سیمی مزیت های قابل توجهی دارند. برای نمونه میتوان ‏به سرعت بالا نداشتن شارژ ماهیانه هزینه های جاری اشاره کرد. سرعت پیشرفت این نوع شبکه ها به گونه ای بوده ‏است که در حال حاضر اکثر ادارات وسازمان های دولتی ویا موسسات خصوصی به طور چشم گیری از این ‏تکنولوژی استقبال کردند.


توضیح دیگر اینکه :شبکه های بی سیم با استفاده از تکنولوژی ‏Wi-Fi ‏ و براساس ‏امواج کار میکند که این امواج دارای فرکانس هایی هستند که ‏ISM‏ نامیدند.


www.almanet.ir


www.symantec-alma.com


شبکه های بی سیم (‏Wireless‏) یکی از تکنولوژی های جذابی هستند که توانسته اند توجه بسیاری را بسوی خود جلب نمایند ‏و عده ای را نیز مسحور خود نموده اند. هرچند این تکنولوژی جذابیت و موارد کاربرد بالایی دارد ولی مهمترین مرحله که تعیین کننده میزان رضایت از آن را بدنبال خواهد داشت ارزیابی نیاز ها و توقعات و مقایسه آن با امکانات و قابلیت های این تکنولوژی است.امروزه امنیت شبکه یک مساله مهم برای ادارات وشرکتهای دولتی وسازمانهای بزرگ وکوچک است ‏تهدیدهای پیشرفته از تروریست های فضای سایبر کارمندان ناراضی وهکرهای رویکردی سیستمانیکا برای امنیت شبکه می ‏طلبد. در بررسی روشما واستاندارد های امن سازی شبکه های محلی بی سیم مبتنی براستاندارد ‏IEEE802.11‎‏ می پردازیم .با ‏طرح قابلیت امنیتی این استاندارد می توان از محدودیت ان آگاه شد استاندارد 802011 سروس های مجزا و مشخصی را برای ‏تامین یک محیط امن در اختیار قرار میدهد دراین سروس اغلب توسط پروتکلWEPتامین میگرددوظیفه آن امن سازی میان مخدوم ونقاط استرسی بی سیم است در حال حاضر تنها پروتکل که امنیت اطلاعات و ارتباطات را در شبکه های بی سیم ‏براساس استاندارد 802.11 فراهم میکند ‏WEPاست این پروتکل نوع استفاده از آن همواره امکان نفوذ به شبکه های بی سیم راهر نحوی ولو سخت وپیچیده فراهم میکند و بسیار از حملات برروی شبکه های سیمی دارای اشتراک است.


آلما شبکه پرداز ارائه دهنده راه حل های جامع انفورماتیک || نرم افزارهای امنیتیSymantec|| 66419344 

 

برای اطلاعات بیشتر در ارتباط با آنتی ویروس  با واحد فروش آلماشبکه تماس حاصل نمایید.

 

تلفن تماس: 66419334 – 66932635 – 66932688

 

فکس: 66419334 – 66932635 – 66932688 

 

ایمیل: info@almanet.ir 

 

وبسایت تخصصی شرکت آلما شبکه: 

 

www.almanet.ir 

 

www.almanetco.com 

 

www.symantec-alma.com 

 

تهران، خیابان کارگر شمالی - خیابان نصرت - نبش کوی امینیان - پلاک 2 - واحد 17

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.